Excovery Kundeaftale
Version 1.0
Juli 2007
Indholdsfortegnelse:
1. Kundeaftalen
2. Aftalens parter
3. Kvalitets- og serviceniveau
4. Leveringstidspunkt
5. Behandling af kundeoplysninger
6. Kunder nummer og adgangskode
7. Priser
8. Betaling
9. Kundens misligholdelse
10. Excoverys misligholdelse
11. Force majeure
12. Overdragelse af kundeaftale
13. Opsigelse
14. Ændringer, vedligeholdelse med videre af Excoverys tjenester
15. Ændringer af vilkår og priser
16. Tvister og klager
17. Ikrafttrædelse
1. Kundeaftalen:
Vilkårene i denne aftale gælder for kunder hos Excovery (herunder
kunder af sikkerhedskopi systemet).
En kundeaftale om sikkerhedskopi systemet omfatter følgende:
Mulighed for at oprette en eller flere sikkerhedskopier hos Excovery.
Mulighed for at genskabe data fra oprettede sikkerhedskopier.
Ved kundens egen del af oprettelse hos Excovery, fremgår det hvad
kundeaftalen omfatter. Sammen med denne kundeaftalen gælder prislister
og produktinformation, som grundlag for aftalen mellem kunden og Excovery.
Senere ændring af ydelser i tilknytning til kundeaftalen kan ske ved
henvendelse til Excovery. Hvis kunden ikke inden for 14 dage gør
indsigelse overfor Excovery mod bestillingen, anser Excovery bestillingen
for accepteret af kunden. Hvis ydelsen er taget i brug, hæfter kunden for
betalingen af ydelsen.
Denne kundeaftale kan indgå i en særlig kundeaftale, hvor der gælder
særskilte tillægsvilkår for kunden i tillæg til nærværende aftale vilkår.
1.1 Meddelelser mellem parterne:
Det er en forudsætning for kundeaftalen, at kunden har en emailadresse.
Meddelelser fra Excovery til kunden vedrørende kundeaftalen sendes via
email til den emailadresse, som kunden har oplyst ved aftaleindgåelsen.
Meddelelser fra Excovery omfatter bl.a. ordrebekræftelser om senere
bestillinger og meddelelser vedrørende kundeaftalen, herunder varsling
om ændringer af vilkår og priser. Excovery kan dog frit vælge at
fremsende meddelelser til kunden som almindeligt brev.
Ved ændringer af kundens emailadresse og/eller navn, adresse eller
emailadresse skal kunden straks give Excovery meddelelse herom.
Meddelelser fra kunden til Excovery skal som udgangspunkt ske via
email eller Excoverys website.
1.2. Fortrydelsesret for forbrugere:
Hvis kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden for
14 dage efter modtagelsen af ordrebekræftelsen.
2. Aftalens parter:
Parterne i denne kundeaftale er kunden og Excovery. Kunden er i alle
henseender ansvarlig for overholdelsen af kundeaftalens vilkår.
Kunden må ikke videre formidle Excoverys tjenester til andre end
kunden eller en eventuel bruger.
Kunden hæfter for betalingen for de ydelser, der leveres i henhold til
denne kundeaftale, også i de tilfælde hvor brugen af Excoverys tjenester
overlades til andre.
2.1. Registrering og ændring af adresseoplysninger med videre:
Er kunden en privatkunde eller en enkeltmandsvirksomhed, skal kunden
ved aftaleindgåelsen og tilmeldingen give Excovery oplysning om navn,
adresse , emailadresse og telefon nummer. Kun myndige personer kan
indgå aftale med Excovery.
Er kunden en juridisk person/virksomhed, skal kunden ved
aftaleindgåelsen give Excovery oplysning om virksomhedens navn,
adresse, emailadresse og telefon nummer.
Kunden skal efter Excoverys anmodning dokumentere oplysningernes
rigtighed.
Oplysningerne og Excoverys registreringer heraf lægges til grund
for kunde forholdet, indtil der meddelelses ændringer heraf.
Ved adresseændringer med videre skal kunden straks give Excovery
meddelelse herom via email, ændre oplysningerne på Excoverys website,
eller via anden skriftlig henvendelse til Excovery.
3. Kvalitets- og serviceniveau:
Oplysning om Excoverys tjenesters kvalitets- og serviceniveau,
herunder leveringstider, kan fås ved henvendelse til Excovery.
4. Leveringstidspunkt:
Ved levering af ydelser i henhold til kundeaftalen fastlægger
Excovery et leveringstidspunkt, som meddelelses kunden i Excoverys
ordrebekræftelse.
5. Behandling af kundeoplysninger:
Excovery behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Oplysninger
om kunden samt kundens data videregives ikke til tredje part
medmindre kunden udtrykkeligt har givet samtykke hertil.
6. Kundenummer og adgangskode:
I forbindelse med indgåelsen af kundeaftenen, tildeles kunden et
kundenummer, hvortil der er knyttet en hemmelig adgangskode.
Kundenummeret og adgangskoden anvendes til at identificere
kunden overfor Excovery. Koden benyttes for at forhindre misbrug
af kundens aftale med Excovery. Kunden modtager kundenummeret og
adgangskoden når Excovery har behandlet kundens oprettelse hos
Excovery. Kundenummeret og adgangskoden skal opbevares på en
sikker måde.
7. Priser:
Excovery fastsætter priser for ydelser i henhold til kundeaftalen.
Excovery opkræver betaling for forbrug af tjenester og ydelser.
Derudover kan Excovery opkræve specifikke afgifter og gebyrer for
tillægstjenester, funktioner, faciliteter og engangsydelser med videre.
Oplysning om de til enhver tid gældende priser og eventuelle
rabatordninger kan fås på Excovery website eller ved henvendelse til
Excovery.
8. Betaling:
Beløb, som kunden skal betale i henhold til kundeaftalen vil blive
opkrævet ved fremsendelse af en faktura. Kunden er forpligtet til at
betale fakturaen senest ved forfalds datoen.
Service og ydelser betales pr. brugs måned, og tilbage betaling af
forudbetalt beløb vil være afgrænset til hele antal måneder.
Det er en forudsætning for aftalen, at kunden kan overføre penge
til Excoverys bankkonto til betaling af ydelser.
Excovery udsender kun regninger pr. email til kunden.
Registrering af kundens betaling opdateres løbende - så vidt
muligt inden for 24 timer efter deres betalingsfrist.
Excovery kan fortage efter opkrævning af betaling, afgifter og
gebyrer, der f.eks. ved en fejl ikke er opkrævet tidligere.
Betaling sker i danske kroner.
Kundens tjeneste afbrydes ved overskridelse af betalingsfristen
for tjenesten. Ved overskridelse er Excovery berettiget, men ikke
forpligtet, til uden varsel at afbryde alle ydelser.
Excovery kan opkræve afgifter og gebyr, ved overskridelse af
betalingsfristen for tjenester, afbrydelse eller genetablering
af ydelser.
9. Kundens misligholdelse:
I tilfælde af kundens væsentligt misligholdelse af forpligtelser
i henhold til kundeaftalen er Excovery berettiget til at afbryde
kundens adgang til ydelser og tjenester eller at begrænse kundens
mulighed for at brugen af disse.
Følgende forhold anses bl.a. for væsentlig misligholdelse:
1. Kunden har ikke betalte Excovery for bestilte tjenester og
forbrug, øvrige afgifter med videre.
2. Kunden standser sine betalinger, indleder akkordforhandlinger,
begæres eller erklæres konkurs, træder i likvidation eller på
anden måde viser sig at være insolvent eller på tilsvarende vis
må formodes ikke at kunne overholde sine forpligtelser.
3. Kunden afgiver urigtige oplysninger eller undlader at give
meddelelse om ændringer af emailadresse, navn, adresse eller
telefon nummer.
4. Kunden udøver chikane mod Excovery eller Excovery
medarbejdere eller forårsager ved sin adfærd forstyrrelser af
Excoverys tjenester.
5. Kunden udøver kriminelle handlinger ved anvendelse af
Excoverys tjenester.
Hvis kunden retter det forhold, der gav anledning til
afbrydelsen, samt betaler eventuel forfalden gæld, kan der
genåbnes for kunden så denne igen kan anvende Excoverys
tjenester.
Hvis kunden ikke retter det forhold, der gav anledning til
afbrydelsen, kan Excovery opsige kundeaftalen uden varsel.
En kunde, der har misligholdt kundeaftalen ved at undlade
at betale forfalden gæld, kan ikke på ny indgå aftale om brug
af Excoverys tjenester, før gælden er betalt.
10. Excoverys misligholdelse:
10.1. Fejlafhjælpning:
Excovery sørger hurtigst muligt efter kundens fejlmelding
til Excovery at udbedre fejl og driftsforstyrrelser, som
skyldes forhold i Excoverys egne systemer, og som er under
Excoverys kontrol.
Hvis der anmeldes en fejl i forbindelse med en ydelse, og
det viser sig, at der ikke er fejl i Excoverys tjenester,
eller at fejlen skyldes forhold, der ligger udenfor
Excoverys kontrol, er kunden forpligtet til at dække
Excoverys udgifter til fejlsøgning.
10.1. Erstatningsansvar:
Excovery er erstatningsansvarlig i henhold til dansk
rets almindelige erstatningsregler for tab som følge af
handlinger eller undladelser forårsaget af Excovery eller
nogen, som Excovery har ansvaret for, men nedenfor
anførte begrænsninger:
1. Excovery er ikke erstatningsansvarlig for tab, herunder
datatab, der er opstået som følge af afbrydelser,
forstyrrelser eller ændringer af tjenester og ydelser i
forbindelse med foranstaltninger, der skønnes nødvendige af
tekniske, vedligeholdelses- eller driftmæssige årsager
medmindre Excovery har forsømt at begrænse ulemperne
herved.
2. Excovery er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab,
herunder tabt avance, produktionstab, tab som følge af at
tjenester ikke kan benyttes som forudsat, tab som følge af
at en aftale med tredjemand falder bort eller misligholdes,
og lignende.
Excovery påtager sig ikke ansvar for uvedkommendes aflytning
af kundens forbindelser til tjenester.
11. Force majeure:
Excovery er ikke forpligtet til at yde erstatning, såfremt
den manglende leveringer eller afbrydelse med videre skyldes
forhold uden for Excoverys kontrol, herunder men ikke
begrænset til lynnedslag, oversvømmelser, ildebrand, krig,
hærværk, strejke og lockout, herunder også strejke og lockout
blandt Excoverys egne medarbejdere.
12. Overdragelse af kundeaftale:
Excovery kan til enhver tid overdrage kundeaftalen eller
dele heraf til et med Excovery koncernforbundet selskab
eller som led i en samlet eller delvis overdragelse af
Excoverys aktiviteter til tredjemand.
13. Opsigelse:
Kunden kan med omgående virkning opsige kundeaftalen.
Det sammen gælder eventuelle tillægsaftaler og
tillægsydelser med videre, medmindre andet fremgår af
eventuelle særskilte tillægsvilkår.
Opsigelse skal ske på kundens personlige side på Excovery
website eller ved skriftlig henvendelse til Excovery.
Excovery bekræfter kundens opsigelse via email.
Ved Excoverys varsling af ændringer af vilkår og priser,
kan kunden i varslingsperioden opsige kundeaftalen til
udgangen af varslingsperioden med et varsel på mindst 14
dage, uanset en eventuel uopsigelighedsperiode og uanset
det normale opsigelsesvarsel. Ændringer, der kan gennemføres
uden forudgående varsel, kan dog ikke begrunde en sådan
opsigelse.
Kunden vil ved opsigelse få returneret eventuelt
forudbetalte beløb ca. 30 dage efter Excoverys modtagelse
af opsigelsen. Beløbet udbetales til et bankkontonummer, som
kunden skal oplyse overfor Excovery. Excovery er berettiget
til at opkræve gebyr for udbetaling i anden form end
bankoverførelse.
Excovery kan opsige aftalen uden varsel, hvis kundens brug
af tjenester er afbrudt som følge af misligholdelse.
Excovery kan i øvrigt opsige kundeaftalen eller dele heraf
med mindst 1 måneds varsel, herunder hvis Excovery ophører
med at udbyde tjenester brugt af kunden.
Hvis Excovery helt eller delvis ophører med at udbyde kunde
formen, tjenester, tillægsydelser, funktioner eller
faciliteter, kan Excovery opsige kundeaftalen herom eller
dele heraf med mindst 1 måneds varsel.
14. Ændringer, vedligeholdelse med videre af Excoverys tjenester:
Excovery er berettiget til at afbryde, indskrænke eller
ændre kundens brug af Excoverys tjenester for at sikre en
tilfredsstillende drift og vedligeholdelse heraf. Excovery
tilstræber at informere kunden om ændringer med passende
varsel, hvis Excovery skønner, at ændringen har væsentlig
betydning for kundens brug af Excoverys tjenester.
15. Ændringer af vilkår og priser:
Excovery kan ændre disse kunde vilkår, særskilte
tillægsvilkår samt produkt priser, kunde afgifter og
forbrugsafgifter med et varsel på mindst 1 måned.
Ændringerne varsles over for kunden via email til kundens
emailadresse og på Excoverys website.
Ændringer af rent begunstigende karakter, herunder for
eksempel generelle nedsættelser af priser, kan dog
gennemføres uden forudgående varsel.
Ændringer af engangsafgifter, kan ske uden varsel ved
indførelse i Excoverys prisliste.
16. Tvister og klager:
I tilfælde af tvist mellem kunden og Excovery om forhold,
der udspringer af kundeaftalen, kan kunden klage til
Excovery. Excovery træffer som udgangspunkt afgørelse i
sagen senest 3 måneder efter, at klagen er indgivet.
17. Ikrafttrædelse:
Disse vilkår træder i kraft den 25 juli 2007.