Excovery Kundeaftale
	
	Version 1.0
	Juli 2007
	
	Indholdsfortegnelse:
	1.	Kundeaftalen
	2.	Aftalens parter
	3.	Kvalitets- og serviceniveau
	4.	Leveringstidspunkt
	5.	Behandling af kundeoplysninger
	6.	Kunder nummer og adgangskode
	7.	Priser
	8.	Betaling
	9.	Kundens misligholdelse
	10.	Excoverys misligholdelse
	11.	Force majeure
	12.	Overdragelse af kundeaftale
	13.	Opsigelse
	14.	Ændringer, vedligeholdelse med videre af Excoverys tjenester
	15.	Ændringer af vilkår og priser
	16.	Tvister og klager
	17.	Ikrafttrædelse
	
	1. Kundeaftalen:
	Vilkårene i denne aftale gælder for kunder hos Excovery (herunder 
	  kunder af sikkerhedskopi systemet).
	En kundeaftale om sikkerhedskopi systemet omfatter følgende:
	  Mulighed for at oprette en eller flere sikkerhedskopier hos Excovery.
	  Mulighed for at genskabe data fra oprettede sikkerhedskopier.
	Ved kundens egen del af oprettelse hos Excovery, fremgår det hvad 
	  kundeaftalen omfatter. Sammen med denne kundeaftalen gælder prislister 
	  og produktinformation, som grundlag for aftalen mellem kunden og Excovery.
	Senere ændring af ydelser i tilknytning til kundeaftalen kan ske ved 
	  henvendelse til Excovery. Hvis kunden ikke inden for 14 dage gør 
	  indsigelse overfor Excovery mod bestillingen, anser Excovery bestillingen 
	  for accepteret af kunden. Hvis ydelsen er taget i brug, hæfter kunden for 
	  betalingen af ydelsen.
	Denne kundeaftale kan indgå i en særlig kundeaftale, hvor der gælder 
	  særskilte tillægsvilkår for kunden i tillæg til nærværende aftale vilkår.
	
	1.1 Meddelelser mellem parterne:
	Det er en forudsætning for kundeaftalen, at kunden har en emailadresse.
	Meddelelser fra Excovery til kunden vedrørende kundeaftalen sendes via 
	  email til den emailadresse, som kunden har oplyst ved aftaleindgåelsen. 
	  Meddelelser fra Excovery omfatter bl.a. ordrebekræftelser om senere 
	  bestillinger og meddelelser vedrørende kundeaftalen, herunder varsling 
	  om ændringer af vilkår og priser. Excovery kan dog frit vælge at 
	  fremsende meddelelser til kunden som almindeligt brev.
	Ved ændringer af kundens emailadresse og/eller navn, adresse eller 
	  emailadresse skal kunden straks give Excovery meddelelse herom.
	Meddelelser fra kunden til Excovery skal som udgangspunkt ske via 
	  email eller Excoverys website.
	
	1.2. Fortrydelsesret for forbrugere:
	Hvis kunden er forbruger, kan kunden fortryde en bestilling inden for 
	  14 dage efter modtagelsen af ordrebekræftelsen.
	
	2. Aftalens parter:
	Parterne i denne kundeaftale er kunden og Excovery. Kunden er i alle 
	  henseender ansvarlig for overholdelsen af kundeaftalens vilkår.
	Kunden må ikke videre formidle Excoverys tjenester til andre end 
	  kunden eller en eventuel bruger.
	Kunden hæfter for betalingen for de ydelser, der leveres i henhold til 
	  denne kundeaftale, også i de tilfælde hvor brugen af Excoverys tjenester 
	  overlades til andre.
	
	2.1. Registrering og ændring af adresseoplysninger med videre:
	Er kunden en privatkunde eller en enkeltmandsvirksomhed, skal kunden 
	  ved aftaleindgåelsen og tilmeldingen give Excovery oplysning om navn, 
	  adresse , emailadresse og telefon nummer. Kun myndige personer kan 
	  indgå aftale med Excovery.
	Er kunden en juridisk person/virksomhed, skal kunden ved 
	  aftaleindgåelsen give Excovery oplysning om virksomhedens navn, 
	  adresse, emailadresse og telefon nummer.
	Kunden skal efter Excoverys anmodning dokumentere oplysningernes 
	  rigtighed.
	Oplysningerne og Excoverys registreringer heraf lægges til grund 
	  for kunde forholdet, indtil der meddelelses ændringer heraf.
	Ved adresseændringer med videre skal kunden straks give Excovery 
	  meddelelse herom via email, ændre oplysningerne på Excoverys website, 
	  eller via anden skriftlig henvendelse til Excovery.
	
	3. Kvalitets- og serviceniveau:
	Oplysning om Excoverys tjenesters kvalitets- og serviceniveau, 
	  herunder leveringstider, kan fås ved henvendelse til Excovery.
	
	4. Leveringstidspunkt:
	Ved levering af ydelser i henhold til kundeaftalen fastlægger 
	  Excovery et leveringstidspunkt, som meddelelses kunden i Excoverys 
	  ordrebekræftelse.
	
	5. Behandling af kundeoplysninger:
	Excovery behandler alle kundeoplysninger fortroligt. Oplysninger 
	  om kunden samt kundens data videregives ikke til tredje part 
	  medmindre kunden udtrykkeligt har givet samtykke hertil.
	
	6. Kundenummer og adgangskode:
	I forbindelse med indgåelsen af kundeaftenen, tildeles kunden et 
	  kundenummer, hvortil der er knyttet en hemmelig adgangskode. 
	  Kundenummeret og adgangskoden anvendes til at identificere 
	  kunden overfor Excovery. Koden benyttes for at forhindre misbrug 
	  af kundens aftale med Excovery. Kunden modtager kundenummeret og 
	  adgangskoden når Excovery har behandlet kundens oprettelse hos 
	  Excovery. Kundenummeret og adgangskoden skal opbevares på en 
	  sikker måde.
	
	7. Priser:
	Excovery fastsætter priser for ydelser i henhold til kundeaftalen.
	Excovery opkræver betaling for forbrug af tjenester og ydelser. 
	  Derudover kan Excovery opkræve specifikke afgifter og gebyrer for 
	  tillægstjenester, funktioner, faciliteter og engangsydelser med videre.
	Oplysning om de til enhver tid gældende priser og eventuelle 
	  rabatordninger kan fås på Excovery website eller ved henvendelse til 
	  Excovery.
	
	8. Betaling:
	Beløb, som kunden skal betale i henhold til kundeaftalen vil blive 
	  opkrævet ved fremsendelse af en faktura. Kunden er forpligtet til at 
	  betale fakturaen senest ved forfalds datoen.
	Service og ydelser betales pr. brugs måned, og tilbage betaling af 
	  forudbetalt beløb vil være afgrænset til hele antal måneder.
	Det er en forudsætning for aftalen, at kunden kan overføre penge 
	  til Excoverys bankkonto til betaling af ydelser.
	Excovery udsender kun regninger pr. email til kunden.
	Registrering af kundens betaling opdateres løbende - så vidt 
	  muligt inden for 24 timer efter deres betalingsfrist.
	Excovery kan fortage efter opkrævning af betaling, afgifter og 
	  gebyrer, der f.eks. ved en fejl ikke er opkrævet tidligere.
	Betaling sker i danske kroner.
	Kundens tjeneste afbrydes ved overskridelse af betalingsfristen 
	  for tjenesten. Ved overskridelse er Excovery berettiget, men ikke 
	  forpligtet, til uden varsel at afbryde alle ydelser.
	Excovery kan opkræve afgifter og gebyr, ved overskridelse af 
	  betalingsfristen for tjenester, afbrydelse eller genetablering 
	  af ydelser.
	
	9. Kundens misligholdelse:
	I tilfælde af kundens væsentligt misligholdelse af forpligtelser 
	  i henhold til kundeaftalen er Excovery berettiget til at afbryde 
	  kundens adgang til ydelser og tjenester eller at begrænse kundens 
	  mulighed for at brugen af disse.
	Følgende forhold anses bl.a. for væsentlig misligholdelse:
	
	  1. Kunden har ikke betalte Excovery for bestilte tjenester og 
	  forbrug, øvrige afgifter med videre.
	  
	  2. Kunden standser sine betalinger, indleder akkordforhandlinger, 
	  begæres eller erklæres konkurs, træder i likvidation eller på 
	  anden måde viser sig at være insolvent eller på tilsvarende vis 
	  må formodes ikke at kunne overholde sine forpligtelser.
	  
	  3. Kunden afgiver urigtige oplysninger eller undlader at give 
	  meddelelse om ændringer af emailadresse, navn, adresse eller 
	  telefon nummer.
	  
	  4. Kunden udøver chikane mod Excovery eller Excovery 
	  medarbejdere eller forårsager ved sin adfærd forstyrrelser af 
	  Excoverys tjenester.
	  
	  5. Kunden udøver kriminelle handlinger ved anvendelse af 
	  Excoverys tjenester.
	Hvis kunden retter det forhold, der gav anledning til 
	  afbrydelsen, samt betaler eventuel forfalden gæld, kan der 
	  genåbnes for kunden så denne igen kan anvende Excoverys 
	  tjenester.
	Hvis kunden ikke retter det forhold, der gav anledning til 
	  afbrydelsen, kan Excovery opsige kundeaftalen uden varsel.
	En kunde, der har misligholdt kundeaftalen ved at undlade 
	  at betale forfalden gæld, kan ikke på ny indgå aftale om brug 
	  af Excoverys tjenester, før gælden er betalt.
	
	
	10. Excoverys misligholdelse:
	
	10.1. Fejlafhjælpning:
	Excovery sørger hurtigst muligt efter kundens fejlmelding 
	  til Excovery at udbedre fejl og driftsforstyrrelser, som 
	  skyldes forhold i Excoverys egne systemer, og som er under 
	  Excoverys kontrol.
	Hvis der anmeldes en fejl i forbindelse med en ydelse, og 
	  det viser sig, at der ikke er fejl i Excoverys tjenester, 
	  eller at fejlen skyldes forhold, der ligger udenfor 
	  Excoverys kontrol, er kunden forpligtet til at dække 
	  Excoverys udgifter til fejlsøgning.
	
	10.1. Erstatningsansvar:
	Excovery er erstatningsansvarlig i henhold til dansk 
	  rets almindelige erstatningsregler for tab som følge af 
	  handlinger eller undladelser forårsaget af Excovery eller 
	  nogen, som Excovery har ansvaret for, men nedenfor 
	  anførte begrænsninger:
	  1. Excovery er ikke erstatningsansvarlig for tab, herunder 
	  datatab, der er opstået som følge af afbrydelser, 
	  forstyrrelser eller ændringer af tjenester og ydelser i 
	  forbindelse med foranstaltninger, der skønnes nødvendige af 
	  tekniske, vedligeholdelses- eller driftmæssige årsager 
	  medmindre Excovery har forsømt at begrænse ulemperne 
	  herved.
	  
	  2. Excovery er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tab, 
	  herunder tabt avance, produktionstab, tab som følge af at 
	  tjenester ikke kan benyttes som forudsat, tab som følge af 
	  at en aftale med tredjemand falder bort eller misligholdes, 
	  og lignende.
	Excovery påtager sig ikke ansvar for uvedkommendes aflytning 
	  af kundens forbindelser til tjenester.
	
	11. Force majeure:
	Excovery er ikke forpligtet til at yde erstatning, såfremt 
	  den manglende leveringer eller afbrydelse med videre skyldes 
	  forhold uden for Excoverys kontrol, herunder men ikke 
	  begrænset til lynnedslag, oversvømmelser, ildebrand, krig, 
	  hærværk, strejke og lockout, herunder også strejke og lockout 
	  blandt Excoverys egne medarbejdere.
	
	12. Overdragelse af kundeaftale:
	Excovery kan til enhver tid overdrage kundeaftalen eller 
	  dele heraf til et med Excovery koncernforbundet selskab 
	  eller som led i en samlet eller delvis overdragelse af 
	  Excoverys aktiviteter til tredjemand.
	
	13. Opsigelse:
	Kunden kan med omgående virkning opsige kundeaftalen. 
	  Det sammen gælder eventuelle tillægsaftaler og 
	  tillægsydelser med videre, medmindre andet fremgår af 
	  eventuelle særskilte tillægsvilkår.
	Opsigelse skal ske på kundens personlige side på Excovery 
	  website eller ved skriftlig henvendelse til Excovery.
	Excovery bekræfter kundens opsigelse via email.
	Ved Excoverys varsling af ændringer af vilkår og priser, 
	  kan kunden i varslingsperioden opsige kundeaftalen til 
	  udgangen af varslingsperioden med et varsel på mindst 14 
	  dage, uanset en eventuel uopsigelighedsperiode og uanset 
	  det normale opsigelsesvarsel. Ændringer, der kan gennemføres 
	  uden forudgående varsel, kan dog ikke begrunde en sådan 
	  opsigelse.
	Kunden vil ved opsigelse få returneret eventuelt 
	  forudbetalte beløb ca. 30 dage efter Excoverys modtagelse 
	  af opsigelsen. Beløbet udbetales til et bankkontonummer, som 
	  kunden skal oplyse overfor Excovery. Excovery er berettiget 
	  til at opkræve gebyr for udbetaling i anden form end 
	  bankoverførelse.
	Excovery kan opsige aftalen uden varsel, hvis kundens brug 
	  af tjenester er afbrudt som følge af misligholdelse.
	Excovery kan i øvrigt opsige kundeaftalen eller dele heraf 
	  med mindst 1 måneds varsel, herunder hvis Excovery ophører 
	  med at udbyde tjenester brugt af kunden.
	Hvis Excovery helt eller delvis ophører med at udbyde kunde 
	  formen, tjenester, tillægsydelser, funktioner eller 
	  faciliteter, kan Excovery opsige kundeaftalen herom eller 
	  dele heraf med mindst 1 måneds varsel.
	
	14. Ændringer, vedligeholdelse med videre af Excoverys tjenester:
	Excovery er berettiget til at afbryde, indskrænke eller 
	  ændre kundens brug af Excoverys tjenester for at sikre en 
	  tilfredsstillende drift og vedligeholdelse heraf. Excovery 
	  tilstræber at informere kunden om ændringer med passende 
	  varsel, hvis Excovery skønner, at ændringen har væsentlig 
	  betydning for kundens brug af Excoverys tjenester.
	
	15. Ændringer af vilkår og priser:
	Excovery kan ændre disse kunde vilkår, særskilte 
	  tillægsvilkår samt produkt priser, kunde afgifter og 
	  forbrugsafgifter med et varsel på mindst 1 måned.
	Ændringerne varsles over for kunden via email til kundens 
	  emailadresse og på Excoverys website.
	Ændringer af rent begunstigende karakter, herunder for 
	  eksempel generelle nedsættelser af priser, kan dog 
	  gennemføres uden forudgående varsel.
	Ændringer af engangsafgifter, kan ske uden varsel ved 
	  indførelse i Excoverys prisliste.
	
	16. Tvister og klager:
	I tilfælde af tvist mellem kunden og Excovery om forhold, 
	  der udspringer af kundeaftalen, kan kunden klage til 
	  Excovery. Excovery træffer som udgangspunkt afgørelse i 
	  sagen senest 3 måneder efter, at klagen er indgivet.
	
	17. Ikrafttrædelse:
	Disse vilkår træder i kraft den 25 juli 2007.